MARINA ROCKS – AUSTIN TO HOUSTON

Artiest info
Website
 
Label: Two-Fisted Pixie

 “Austin To Houston” is het derde studioalbum van de Texaanse zangeres, songschrijfster en getalenteerde gitariste Marina Rocks wiens paspoortnaam Marina Jenkins is. Ze is geboren in Austin, Texas en een vijftiental jaren geleden werd ze muzikaal actief als frontvrouw bij de band ‘The Guppies’, opererend vanuit haar geadopteerde nieuwe thuishaven Houston, ook in Texas gelegen. Dit Texaanse verleden verklaart derhalve de titel van haar nieuwe album “Austin To Houston” waarop ze zeven nummers heeft verzameld met op het einde nog een een achtste bonustrack die een 2 minuten durende instrumentale bewerking is van het reeds eerder op de plaat gebrachte nummer “Sleepy Hollow”.

Zelf speelt Marina Rocks op diverse gitaren bij de door haar gezongen songs, terwijl de bekende virtuoos Lloyd Maines op pedal steel meespeelt bij het nummer “Shine”, Alex Rodriguez op basgitaar speelt bij de op de eerste video te horen song “Joy Ride”, Aden Bubeck het werk op basgitaar verzorgt bij de nummers “Cray Cray” (zie 2e video), “Shine”, “Last Goodbye” en “Comeback Kid2” en Pat Menske voor drums en percussie zorgt bij de tracks “Joy Ride”, “Comeback Kid2” en “Cray Cray”.

In de albumopeningssong “Joy Ride” doet Marina Rocks ons door haar vocale uithalen even denken aan de in de jaren ’70 en ’80 zeer populaire Debbie Harry van ‘Blondie’. In “Cray Cray” rockt ze stevig op de door haar gespeelde gitaarriffs terwijl het daaropvolgende nummer “Sleepy Hollow” als een akoestische ballad in een totaal andere richting evolueert.

Onze favoriete song op “Austin To Houston” is de schitterend geïnstrumenteerde en evenzo mooi gezongen liefdesballad “Last Goodbye” die ons vijf minuten lang weet te betoveren. De enige gecoverde song op deze plaat is een nummer van Townes Van Zandt  dat “Nothin’” heet en in 1971 op zijn album “Delta Momma Blues” stond. “Comeback Kid2” brengt ons tenslotte terug bij het gevoel dat we al hadden tijdens de openingstrack “Joy Ride”, namelijk dat een reflectie naar ‘Blondie’ opnieuw opdook bij het beluisteren van deze song. De oudere discografie van Marina Rocks bestaat uit haar debuutplaat “Believe in Love” uit 2008 en diens opvolger “Comeback Kid” die in 2013 op de platenmarkt verscheen. Maar haar derde album “Austin To Houston” is volgens ons toch haar beste.

(valsam)